Accomodatie

De accomodatie die wij huren van Schietsportcentrum 't Anker, is een moderne ondergrondse schietbaan met 12 schietpunten. Door middel van een baantransport systeem is het mogelijk om er te schieten op alle afstanden tussen 10 en 50 meter.

De ruimte is voorzien van een afzuiging en wordt volledig verlicht door LED verlichting. De kogelvanger is van rubbergranulaat.

De schietpunten hebben verplaatsbare tafels waardoor zowel staand, geknield en liggend kan worden geschoten. De vereniging beschikt over diverse pistolen, revolvers en geweren in zowel kleine als grote kalibers die door leden te gebruiken zijn op de schietavond.

De vereniging telt op dit moment ongeveer 70 leden en heeft een bestuur van 5 personen. Het bestuur wordt ondersteund door diverse commissies.

Binnen de vereniging zijn een aantal leden actief als trainer. Er zijn diverse trainers die ook opgeleid zijn door de KNSA). De basistrainers verzorgen onder meer de introductie cursus voor de aspirant leden.

De schietpunten zijn vanuit de gezellige kantine te overzien via panorama ramen. Hier kan voor of na het schieten wat gedronken worden, uiteraard met inacht neming van de alcohol regel (alleen na het schieten).

Lange afstand

De vereniging maakt ook gebruik van een aantal mogelijkheden om op de lange afstand te schieten (100 meter, 300 meter of verder).

Een nog steeds groeiende groep van onze vereniging maakt regelmatig van deze mogelijkheid gebruik om te schieten op de langere afstand dan de 50 meter baan die we op de woensdag avond huren. Deze mogelijkheid is echter alleen voorbehouden aan schutters die over een eigen wapen beschikken.